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•  1947 GEB. IN WEIDEN/OBERPFALZ

•  AUFGEWACHSEN IN BONN

•  1968 – 1972 AUFENTHALT IN BERLIN

•  SEIT 1972 LEBEN UND ARBEITEN IN KÖLN UND BONN

•  1978 EINTRITT IN DIE BONNER KÜNSTLERGEMEINSCHAFT 77/ELF

•  SEIT 2008 ATELIER DER STADT KÖLN

Bereits in der Jugend intensive Maltätigkeit. Anfang der sechziger Jahre erste Begegnungen mit den Malern des Informel. Diese Malerei, frei von Konzepten und Vorgaben hinterließ bei ihm einen überwältigenden Eindruck und prägte seine Ausdrucksweise zutiefst. Diese Erfahrungen bestimmen nach wie vor seine Sichtweise und die künstlerische Umsetzung seiner Erfahrungen. In dieser Zeit gab es viele neue Impulse in der Malerei; z.B ein Maler wie Robert Rauschenberg, der mit seinen großen Collagen einen starken Einfluss auf die formale Flächengestaltung bei vielen Kollegen hatte.


Maler wie Emil Schumacher, Fred Thieler u.a. aber auch die Franzosen Soulages, Fautrier und Mannessier sowie die Maler des amerikanischen abstrakten Expressionismus waren die großen Vorbilder und Lehrmeister. Die Auseinandersetzung mit Ihnen fand nicht in der Akademie sondern in den Museen des Rheinlandes statt. Die Museen der Region haben  in dieser Zeit die Entwicklung der Moderne mit großem Engagement verfolgt und in vielen Ausstellungen präsentiert.


• 1947, BORN IN WEIDEN/GERMANY

• 1968-1972, RESIDENT IN BERLIN

Since 1972 he has been living and working in Cologne and Bonn. Already in his youth he showed a passion and skill for painting. In the beginning of the 60s, he became acquainted with the artists of the Informalism (Art Informel). The movement, free of preconceived concepts and ideas, was a revelation to him and profoundly influenced Max´s artistic style. This concept of painting continues to determine his artistic approach and his art. During the 60s, numerous new ideas inspired art and artists like Robert Rauschenberg whose large collages strongly influenced formal composition and design.

Max Fischer´s illustrious role models and teachers include painters such as Emil Schumacher and Fred Thieler among others, as well as the French painters Soulages, Fautrier, and Mannessier and the artists of the American abstract expressionism of two generations. They had a deep impact on his work. It was in the Rhineland museums that the process of him scrutinizing and understanding the lessons of modernity took place, not in an art academy.  During that time the regional museums showed a tremendous commitment to following the development of modern art which they introduced to the public in many exhibitions.

In 1978 Max Fisher became a member of Bonn´s artist group “77/elf”.  The set allowed for a lively exchange among the students and painters of the art academies in Cologne and Bonn.

In 1979, the city of Bonn acquired one of his works to be displayed in the foyer of the mayor´s residence, the city hall. In the same year the Ministry of Foreign Affairs purchased a painting to be presented in the residence of the German UNESCO ambassador in Paris.

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